چرا کاندیدای نمایندگی مجلس شدم

چرایی کاندیدا توری ام را  با دو آیه از قرآن کریم شروع کنم.اولی آیه 71 سوره توبه  که می فرماید.

وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَيُطِيعُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ ۚ أُولَٰئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللَّهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ

و مردان و زنان مؤمن همه  دوستدار و سرپرست یکدیگرند، خلق را به کار نیکو وادار و از کار زشت منع می‌کنند و نماز به پا می‌دارند و زکات می‌دهند و حکم خدا و رسول  را اطاعت می‌کنند، آنان را البته خدا مشمول رحمت خود خواهد گردانید، که خدا صاحب اقتدار و درست کردار است.

دراین آیه می فرماید. جامعه ای  مورد رحمت و توجه خداوند قرار می گیرد که اولا امر به معروف و نهی از منکر درآن انجام شود. و دوم اینکه فرامین خدا و رسولش اجرا شود. حال اگر در جامعه ای نتوانیم این دو کار را انجام بدهیم یعنی نتوانیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم و بجای آن امر به منکر و نهی از معروف انجام شود. آن موقع خداوند می فرماید.

آیه 67 سوره توبه

الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ ۚ يَأْمُرُونَ بِالْمُنْكَرِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ وَيَقْبِضُونَ أَيْدِيَهُمْ ۚ نَسُوا اللَّهَ فَنَسِيَهُمْ ۗ إِنَّ الْمُنَافِقِينَ هُمُ الْفَاسِقُونَ

مردان و زنان منافق، متّفق با همدیگر و طرفدار یکدیگرند، مردم را به کار بد وا می‌دارند و از کار نیکو منع می‌کنند و دست خود را (از انفاق در راه خدا) می‌بندند، و چون خدا را فراموش کردند خدا نیز آنها را فراموش کرد (یعنی به خود واگذاشت تا از هر سعادت محروم شوند)، در حقیقت منافقان بدترین زشتکاران عالمند.

در این روزها موسم دعا برای فرج آقا امام زمان (ع) است.  سوال این است خداوند دعای چه کسانی را گوش می دهد و به آنها توجه می کند؟ معلوم است دعای کسانی که مومن هستند. خداوند که دعای منافقین را گوش نمی دهد. پس اگر قرار است ما دعا کنیم و جزو منتظران ظهور باشیم، باید جامعه ای درست کنیم که امر به معروف و نهی از منکر در آن انجام شود.  اگر جلوی منکرات گرفته نشود. خداوند به آن جامعه توجهی ندارد. و دعای آنها را مستجاب نمی کند.

حالا نگاهی به جامعه امروز بیاندازیم. چرا منکرات زیاد شده است؟ و برای جلو گیری از آن چه باید کرد. چرا مردم به یکباره مساجد را خالی کردند؟ و هزاران سوال دیگر …..

وقتی در جامعه کنکاش کردم و با افراد زیادی صحبت کردم  به این نتیجه رسیدم که  علت برگشتن مردم از دین و دین گریز شدن آنها بخاطر این است که دولت و حکومت در کشور ایران نا کارآمد است. اگر این نا کارآمدی دولت و حکومت بگونه ای حل و فصل شود. دوباره توجه مردم به دین افزایش خواهد یافت. لذا تحقیقات زیادی پیرامون نا کارآمدی در حکومت انجام دادم هر چند مطلب به پایان نرسیده است، ولی آنرا بصورت کتابی 40 صفحه ای فعلا نوشته ام

که در همین سایت قابل مطالعه است.

بیشترین علت ناکارآمدی حکومت به قوانین ودستورالعمل هایی اشاره داشت که قبلا بصورت قانون توسط نمایندگان مردم نوشته شده است. این قوانین عمدا ناقص، مبهم و مجمل بودند.

علت دیگر ،  ناکارآمدی مدیران و متصدیان دولتی است. هر چند دولت سعی کرده مدیران ناکارآمد را حذف کند، ولی حضور  گاه و بی گاه این گونه مدیران در رآس امور کشور غیر قابل اغماض است.

علت سوم، عدم پیگیری وعده های مسئولین و یا نداشتن راه کاری برای انجام وعده های مسئولین است.

یک مثال می زنم، البته مثال های زیادی برای دولت های قبلی دارم ولی این مثال را از دولت فعلی می آورم چون مردم نسبت به آن حضور ذهن بهتری دارند. و این مثال به معنی بد بودن این دولت و خوب بودن دولت های قبلی نیست.

یکی از خسارت بار ترین تصمیمات مجلس شورای اسلامی ادغام وزارت جهاد سازندگی در وزارت کشاورزی بود. جهاد سازندگی یک نهاد برخاسته  از مردم بود. این نهاد کارهایش را با مشارکت مردم محروم و مستضعف و با کمترین هزینه انجام می داد. وقتی مردم در انجام کاری با یکدیگر مشارکت می کنند، حس نوع دوستی، امید به آینده، حل مشکلات، و ….. در دستور کار قرار میگیرد. این امر باعث شده بود که هر جا جهاد سازندگی رفته بود، شور و نشاط و دینداری و دین خواهی در میان مردم گسترش یابد.

این موضوع را جناب آقای رئیسی ، ریاست محترم جمهور بخوبی درک کرده بودند. لذا در شعارهای انتخاباتی خود وعده احیای جهاد سازندگی را اعلام کردند. ایشان در ابتدای امر ، احیای جهاد سازندگی را به مدیر سازمان تعاون روستایی، سپردند. و در جلسه معارفه مدیر جدید سازمان تعاون روستایی به این امر اشاره کردند.

مدیر سازمان تعاون روستایی ، این کاره نبودند. و هیچ اقدامی برای احیای سازمان جهاد سازندگی انجام ندادند. بدتر اینکه همین مدیر تخلفاتی انجام دادند. ایشان در آذر ماه سال 1400 شرکتی تأسیس کردند که میوه شب عید را کیلویی 7 هزار تومان از کشاورزان خریداری و کیلویی 14 هزار تومان فاکتور کردند و کیلویی 30 هزار تومان فروختند. این تخلف رسانه ای شد. عده ای با آن به مخالفت برخاستند. در همین حین ریاست محترم قوه قضائیه هم اعتراف کردند که تخلفی صورت گرفته است. بعد هم این مدیر عزل شد و رفت .

حالا سوال این است پس احیای جهاد سازندگی چه شد؟  خسارت عدم احیای جهاد سازندگی عبارت است از اینکه عده ای تروریست به راحتی می توانند از مناطق مرزی عبور کنند و حادثه کرمان و شاه چراغ را بوجود آورند. اگر جهاد سازندگی وجود داشت. این نهاد می توانست در مناطق مرزی و کم برخوردار با جذب جوانان روستایی و  ساکن در مناطق مرزی آنها را سازماندهی کند. تا موانعی در مرزها احداث کنند . از این طریق هم جوانان روستایی دارای کار و شغل می شدند. وقتی جوان روستایی ساکن در مناطق مرزی شغل داشته باشد، جذب گروهک های تروریستی نمی شود. در ضمن شغل این جوانان احداث موانعی برای جلو گیری از عبور و مرور افراد غیر قانونی بود. که باعث امنبت در کشور می شود و عده ای شهید و مجروح نمی شدند.

عدم احیای جهاد سازندگی خسارت های دیگری هم دارد که عنوان کردن آنها ضرورتی ندارد.

رئیس جمهوری و اکثر نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی آلان هیچ طرح و لایحه ای برای احیا جهاد سازندگی ندارند

انگیزه دومی که باعث کانداتوری ام شد، شیوه انتخاب مردم است. مردم تا کنون به لیست ها و عکس ها رای داده اند.  وقتی به عکس و لیست رآی می دهند. توقع داشتن برنامه و رفع مشکل مردم بی معنی است. عکس و لیستی که رآی آورده معلوم نیست چه کاری می خواهد انجام دهد!!!!!!

هرچند تبلیغات گروهی و لیستی و عکس و شعار می تواند مردم را بیشتر به حاضر شدن در پای صندوق رآی ترغیب کند. ولی این موضوع باعث شده تا بین خواسته های مردم و عملکرد منتخبین فاصله وجود داشته باشد. این فاصله باعث نارضایتی مردم می شود که این عدم رضایت به شکل های مختلف ظهور و بروز نموده است. لذا وقتی می خواستم کاندیدا شوم، ابتدا می بایست به این سوال پاسخ دهم که می خواهم در مجلس چه کاری انجام دهم؟

پاسخ این سوال را بصورت برنامه های تدوینی تنظیم نمودم. و این برنامه ها را در سایت شخصی خودم گذاشتم  تا اگر مردم به اینجانب رآی دادند، بدانند، به چه کسی و برای چه رای می دهند. لذا بنظرم عمده ترین ملاک انتخاب یا عدم انتخاب کاندیداها توسط مردم باید به برنامه های ارائه شده توسط آن بر گردد. و الا اگر مردم بروند به یک عکس رای بدهند و در پایان چهار سال ببینند مشکلاتشان سر جای خودش هست و یا اینکه مشکلاتشان چندین برابر شده، آن موقع مقصر رآی دهندگان هستند ، پس تقاضای من از همه مردم این است که به کسی رای بدهند که برنامه ای تدوین کرده است. و در پایان چهار سال از او در مورد انجام برنامه هایش سوال کنند.

به همین منظور اینجانب این سایت را که سالها پیش راه اندازی شده بود. برای ارائه برنامه های خود انتخاب نمودم. در هر قسمت مشکلات کشور و برنامه های خودم برای تدوین قوانین مناسب را عنوان کرده ام

موضوع بعدی تبلییغ و شناختن مردم است. اگر بخواهم تبلیغات سنگینی انجام دهم. هزینه آن بسیار زیاد خواهد بود. دو احتمال دارد. اگر رآی نیآورم . این هزینه ها سوخت خواهد شد و باعث ضرر و زیان می شود. و اگر رآی بیاورم و بخواهم بگونه ای آنرا در مجلس جبران کنم که این امر خلاف نمایندگی است.

لذا تنها راه باقی مانده همین متن تبلیغی است. سعی کردم تعدادی کپی از متنی که به همین نوشته چسبیده پرینت بگیرم و به مکانهای پر تردد بزنم.

لذا از همه عزیزان  توقع دارم. اگر برای شما هم مقدور است، هر چند تا از این اطلاعیه را توانستید کپی و پرینت بگیرید و در مکان های پر تردد نصب کنید.

بر روی متن زیر کلیک کنید تا متن اطلاعیه برای شما دانلود شود.

در انتخابات به کسانی رآی بدهیم که برنامه ای برای اداره کشور داشته باشند

با این کار باید به رای دادن لیستی و عکسی پایان دهیم.

از طرفی تعدادی  کاندیدا در شهرهای مختلف وجود دارند که ممکن است آنها برنامه ای نداشته باشند. این برنامه های سایت مرا مجاز هستید به آنها هم بدهید و آنها هم این برنامه ها را بعنوان برنامه های خود اعلام کنند.

چون این برنامه ها یک خواست عمومی است. وقتی توسط افراد بیشتری مطرح شود . احتمال اجرای آن و حل مشکل کشور بیشتر می شود.

لذا از همه خواهشمند ام از صندوق ها قهر نکنند و سعی کنند شیوه رای دادن خود و اطرافیانشان را عوض کنند.

به امید حل مشکلات مردم.